loVe stoRy...


Sebuah Kisah Cinta


Kita ada cerita.Konon, Sky[langit] dan Sea[laut] saling jatuh cinta. Mereka saling menyukai antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya Sea kepada sky, warna Sea sama dengan warna Sky.Begitu juga sebaliknya,saking sukanya Sky kepada Sea, warna Sky sama dengan warna Sea.

Setiap senja datang, Sea dengan lembut sekali membisikkan kata-kata ‘aku cinta padamu’ ke telinga Sky. Setiap kali si Sky mendengar penuh cinta Sea, Sky tidak menjawab apa-apa, hanya tersipu-sipu malu, wajahnya kemerah-merahan. Suatu hari,datanglah Cloud[awan]..

Begitu melihat kecantikan Sky, Cloud seketika itu juga jatuh hati terhadap Sky. Tentu saja Sky hanya mencintai Sea, setiap hari hanya melihat Sea saja. Cloud sedih, namun tidak berputus asa, mencari cara dan akhirnya mendapat akal. Cloud mengembangkan dirinya sebesar mungkin dan menyusup ketengah-tengah Sky dan Sea, menghalang pandangan Sky dan Sea satu sama lain.

Sea pun marah kerana tidak dapat melihat Sky, sehingga dengan gelombangnya Sea berusaha mengusir Cloud yang mengganggu pandangannya. Tetapi, usahanya tidak berhasil. Lalu datanglah Windy[angin] yang sejak dulu mengetahui hubungan Sky dan Sea. Windy merasa harus membantu mereka menyingkirkan Cloud yang mengganggu.

Dengan tiupan yang keras dan kuat, Windy meniup Cloud. Cloud terpecah-pecah menjadi banyak bagian, sehingga tidak mampu lagi melihat Sky dengan jelas, tidak mampu lagi mengungkapkan perasaan terhadap Sky. Kerana merasa tersiksa dengan perasaan cintanya yang mengunung tinggi terhadap Sky,Cloud menangis sedih.

Hinggalah sekarang, kasih antara Sky dan Sea tidak terpisah. Kita juga boleh melihat di mana mereka menjalin kasih. Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada satu garis di antara laut dan langit, di situlah mereka memadu kasih.


nb:semoga kisah kita lebih indah dari itu


0 Response to "loVe stoRy..."